Gönderen: 𐰏𐰇𐰰𐰋𐰀𐰘 | 13 Nisan 2012

Başarısızlıkla Soñuçlanan Devrim Girişimi

Dekanıñ, eğitim işleri müdürünüñ, bir de rektörüñ başyazmanınıñ oynadığı oyun soñucu, 2 aydır uğraştığım devrim girişimi, bugün rektör beyimiziñ defteri dürmesiyle soñ buldu. Yéñiliğe kapalı, düzeniñ bozulmasını istemeyen bu kişiler, birçok kapıyı da kapatmış sayılabilirler. Defter dürülmüş de olsa, onlarda bırakmayıp eve géri getirdim. Gelecek yıl yéñiden gündemimde olacak.

Kurumculuk añlayışınıñ olmadığı yérde, kurumsal çalışmalar sürdürmeye çalışmak, bir tür çılgınlık sayılabilir. Bugün bu çılgınlığıñ, başarısızlıkla soñuçlandığını, üzülerek yazıyorum.

Konu şu; dilediğiñ dersi, başka bir okuldan alabilme. İşiñ doğrusu, Bolonya düzeneğinde vârolan ancak Azerbaycan’ıñ bu düzeneğe géçmesine karşın, hiçbir yéñiliğinden yararlanmaması işi böylesi çetin kıldı.

Rektörle görüşüp durumu bildirdim. Eğitim işleri müdürüne durumu söyleyip ilgilenmesini buyurdu. Bu, benim rektörle soñ görüşmem oldu. Çünkü, bir daha beni görüştürmediler. Özel güvenlikli, korumalı birine de bir türlü ulaşamayınca bu kaçınılmaz soñ oldu.

Eğitim işleri müdürü ile görüşmeye gittiğimde yardımcı olacağını söyledi. Ancak söylemekle yétindi. Dekan olsun, öbür adını bildiklerim ancak ne işe yaradıklarını bir türlü añlayamadığım kişiler de olumlu sözler söylediler.

Önce, öbür okullarla görüşmeye gittim. Evet! Bu gibi işleri de ben yaptım. Gittiğim yérlerde bir de şunu öğrendim, “rektörlükten geliyorum” dédiğimde, bütün kapılar soñuna değin açılıyordu. Bu gizemli sözcüklerden eñ vérimli biçimde yararlanıp, öbür okullarıñ üst düzey yétkilileriyle de görüşme olanağı bulup, durumu açıkladım. Kimileri buna karşı çıktı. 2006’de onayladığınız yéñi düzenekte bu olanak var dédiğimde bile burun kıvırıyorlardı.

Bu gibi sorunları da aştıktan soñra, bizimkiler sözleşme olmadığını söyledi. Doğru, daha önce böylesi bir sözleşme tuğralanmadığı için kimsede bir örneği bulunmuyordu. Ancak bu, “git sözleşme örneği getir” diye öğrenciniñ üstüne atılacak iş déğil. Yine de, bunu sorun étmeyip günlerce sözleşme örneği aradım. Bulamadım. Birkaç kişiniñ aracılığıyla özel bir üniversiteniñ rektör yardımcısıyla görüşme olanağım oldu. Onlardan iki üniversite arasında tuğralanmış bir sözleşme örneği alacak denli saygınlığım olduğu için kendimle övündüm. Yoksa, kim niye resmi belgelerini tanımadıklarını birine vérsin?

O géce, sözleşme örneğine bakarak yéñi bir sözleşme yazdım. Kendi kurallarımı koydum. Ertesi gün okuluñ avukatı inceleyip sorunlu buldu. Neymiş efendim? Bir iki sözcüğü doğru yazmamışım. Niye “siyah” yerine “kara” yazmışsın gibi ipe sapa gelmeyecek sorunlar işte… İki üç gün boyunca da sözleşmeniñ onaylanması için uğraştım. Soñuç olarak onaylandı, üstelik ne yazdıysam o. Yalñızca sözleşme süresini 10 yıl yazmıştım, onu 5 yıla düşürdüler.

Kimse, işiñ bu denli ciddiye bineceğini, benim bu denli ardını getireceğimi düşünmemişti. İş, bundan soñra bana oyun oynanmasına, bir türlü rektörle görüştürülmeme döndü. Soñuç olarak, rektör de bugün ret yanıtı ile çok kalındığı gerekçesiyle bétleği dürdü. Neye géç kalındığını bir bilsem…

İşin ayrıntıları bende kalsın. Olay géñel olarak böyle…


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

