Gönderen: 𐰏𐰇𐰰𐰋𐰀𐰘 | 27 Mart 2012

SAVAŞroMAN

Esat Karakaplan‘ıñ yazdığı Savaşroman‘dan söz étmek istiyorum. Sévgi için vérilen savaştan söz éden bétikten.

Görsel
Okumaya başladığımda, kendimi göreceğimi düşünmemiştim. Bétikte, genç bir erkeğiñ, iki çocuklu dul bir kadına olan sévgisinden söz édiliyor. Benim öykümden…

Kuşkusuz bütün öykü bundan oluşmuyor. Arada başka sévgilere de yér vériyor. Ancak belirtmeği istediğim bir yér var. Bétiğiñ 100. bétinde yér alan şu tümce, yaşanan aynı duygunuñ iki ayrı kişice nice yazıya döküldüğünü gösteriyor:

Bu durumda Allahı düşündükcə içimi hüzur bürüyür, insanların bitdiyi yerdə Allahın daha çox başladığını duyurdum. İçimdə ilahi bir işıq doğmağa başlayırdı.

Bense bir ara şunu yazmıştım:

Birine bağlanamayan; çözümü, olmayanı sévmekte bulur. Tañrı’yı.
Birkaç gündür Tañrı’yı çok séviyorum. Ona yakarıyor, ondan diliyorum.

Görünen şu, bu bétiği tam da zamanında okumaya başlamışım. Sévmekten yorulduğum, savaşlarımdan yéñik çıktığım bir anda, bana, yaptığım savaşları anımsatacak düzeyde yazılar sunulmuş oldu. Yazarınıñ, benimle neredeyse yaşıt olduğunu göz önünde bulundurursak, sözlerimde ülevlilik payım olduğunu görürsünüz.

***

Démek istediğim eñ önemli neñse, bu çalışmanıñ bir roman déğil de, anı olduğudur. Yazar, bize, yaşantısınıñ belli bir dönemindeki savaşından söz édiyor.

***

Bétiğiñ yazı dilinden söz açarsak, şunları dile getirebilirim; özleştirilmiş Azerbaycan türkçesinde yazılmış. Bu, tümden önemli bir ayrıntı… Bir de, epey yazım yañlışı var ki, bu da daha çok basımeviniñ ilgisizliğinden kaynaklanıyor.

Akıcı bir dili olduğunu da söylemeden géçmeyeceğim. Daha önce okuduğum Azerbaycan yazını ürünlerine göre çok başarılı.

Ha bir de, kapak tasarımını yaptığım ilk bétik olarak, benim için ayrı bir yéri var.😉


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

