Gönderen: 𐰏𐰇𐰰𐰋𐰀𐰘 | 19 Eylül 2011

Bakü’ye Giderkene…

Bugün ayıñ 15i, dokuncu ay 2011

İçerişehir’deyim, evimde. Daha yérleşmedim ancak bakacak bir yandan ses yayarken, ben de koltuğa yayılıp bunları yazıyorum.

Ulaş daha gelmedi, dün géce Gürcüstan’a varmış. Ertan ündekte görüştük, yarın öğlene doğru burada olacak. Yolu açık olsun.

Benim yolcuğum da pek iyi gitti söylenemez ancak tıkırında gitseydi iyi mi olacaktı? Ne güzel işte! Sorunlar yaşadım, değişiklik oldu. Bizi satan Sivaslı biriniñ yaşattığı deneyimle biraz daha olgunlaştım. Géce öyü, yolculuklar éttik, yéñi kişiler tanıdık…

Nahçıvan’a vardığımızda, daha doğrusu hava alanına, güngen 6’yı gösteriyordu. Bilet almak için gişeye gittiğimizde 8’de vérileceğini söyledi. Añlam véremedik. Bu arada hep çoğul ekiyle konuşuyorum; yanımda Iğdır’dan gelirken binitte tanıştığım Elazığ’lı bir arkadaş vardı; Hacı. Tüm yol boyunca arkadaşlık éttik, sanırım bundan soñra da sıkı fıkı biri olabiliriz. Eñ yakında öy de, ündek ile arayıp çaya çağıracağım. Neyse, bu arada gişe görevlisi arada gelen kimi yolculara da bilet kesiyordu. Biz karşı koltuklarda oturmuş, bize de sıra gelmesini bekliyorduk. Birkaç kez arkadan dolanıp 70 manat (yérlilere 50, yadlara 70) olan bilet éderini 80, öyle ki 90 olarak ödemeyi bile önersek de, vérmedi. Kaş göz imleriyle işimizi göreceğini bildirdi.

Aradan saatler géçti, biz öyle sanıyorduk ki, bu kişi bize eñ sona bırakıp acılı bir rüşvet akçası çıkaracak. Öyle 10, 20 manatla yétinmeyecek. Bu sıradan bizimle bir binitte gelen Sivaslı bir dayı, Azeri karısıyla bizim arkamızdaki koltuklarda oturuyorlardı. Onlar da bizim gibi gişeniñ arkasından girmiş, görevliyle rüşvet pazarlığı yapmıştı. Konuşma açtım, tanıştık. Ne kadar önerdiklerini, onlara ne dédiğini sorduk. Ezik ayağına yatıp, bizimle dertleşti. İşleriniñ bizimkiyle bir olduğuna getirdi konuyu. Birlikte Nahçıvanlılar ülevinde yakındık. Soñra gişe kısmından çıkan bir başka görevliniñ bu üçkâğıtçıya başıyla bir im yaptığını gördüm, apartopar kalktılar. Yoklama yapılan yérden géçip uçağa gittiler. Birgün karşılaşırız, hadi bakalım.

Bu sırada 10 uçağı kalktı gitti, biz kaldık Nahçıvan’da. Kime ne diyeceksin? Hepsi bir! İt iti ısırır mı? Bizim gibi kalan birkaç yérli de, gidip yakınmış mı, başka bir neñ mi olmuş bilmiyorum ancak o sırada müdür geldi, yanıñda da 3 yérli yurttaş. “Bunlarıñ biletini hemen yaz” dédi. Biz de hemen araya girdik de, bizimkiler de yazılma sırasına alındı. 3 yérliniñ biletini véren kişibozması görevli, bizimkini yazmadan gişeyi kapatıyordu ki, oradan çıkmak üzere olan müdür, kesin biçimde bizimkileri de yazıp vérmesini söyledi. Neyse, géce 2 uçağına yér bulduk da, inçledik. Müdür yaz démese, bu kişibozması bize 12’de bilet yazıldığını söylemişti. Tıpkı 8’de yazıldığını söyleyip, bize yazmaması gibi 12’de de bizi oyalayacak, eñ soñ bezdirip hatırı sayılır bir rüşvet ödettirecekti. Bir bakıma tinsel savaşa girmişti bizimle ancak başarısız oldu. Yalvarıp yakarmamıza karşın bizden rüşvet alamadı. Öyle ki, uçağıñ kalkma öyüne yakın sırada ben, arkadan gişeye girmiş, éderiñ tutarını kendisiniñ söylemesini, ne olursa véreceğimizi de bildirmiştim. Nasip déğilmiş. Ancak bu yakışıkalmaz tutumu yüzünden géceniñ 4’ünde Bakü sokaklarında yorgun yorgun eviñ yolunu tutmak durumunda kaldık.

Nahçıvanlıları séviyorum. Üstelik karşılıksız! Onlar bizi, démeli Iğdırlıları sévmese de, ben tek başıma koca bir ili séviyorum. Binitte gelirken, yaklaşık 40 Nahçıvanlı vérdi vériştirdi Iğdırlılara…
Hele kadınıñ biri, “Biz bura iller evvel gelende iy (koku) gelirdi. İndi Nahçıvanlıların hesabına adam oluptular, apartmanda otururlar, bizi de nöker (elayakçı) ediptiler, adam saymırlar…” sözü, ne denli içerlediklerini gösteriyordu. Öbürleriniñ véryansınlarını, ağır eleştilerini gérçi eleştiri déğil de karaçalmalarını démeye gerek görmüyorum; sinirlerinden çok boş konuştular.

Sınır kapımızıñ utanç vérici durumuna da déğineyim; Iğdır Dilucu sınır kapımızda sayrılıklı köpek bina içinde dolaşıyor, kimi odalar çöplük durumunda, evet gérçekten de öyle. Dağınık olduğu için démiyorum, bediz olsaydı iyi görürdüñüz de, çekmedim. Bir dahakine çekeceğim. 2 yıldır gidip geliyorum, düzelmediğine göre, 4 ay soñra gittiğimde de büyük olasılık bıraktığım gibi bulacağım.


Bir Cevap Yazın

Kategoriler

